Den långa vandringen och Madeleines studentbild.

Jag var uppe med tuppen åt lite gick sen mamma tillmötes. Hon kom i ganska skaplig fart men lite slalom var det över hennes gång. Hon hade sin kärra att ta lite stöd av. Vi fick sitta ett tag innan hon kom in. Jag träffade en ishockeymorsa (sen Stefan lirade) så vi snackade hela tiden medan mamma var inne. Så tiden gick fort.

Nu ska hon ta fler prover och foten ska kollas igen av någon fotologiedoktor 😉 satans fötter. Ingen kan säga varför hennes dojja känns domnad och stortån är lätt blå.
Jag undrar om hennes kropp håller på och konstrar sig så här eftersom hon inte äter cortison längre. Dagligen i 4 år har hon petat i sig cortison för den där polymyalgia tycker det dyker upp ena saken efter den andra på henne just nu. Kan hon inte bara få vara frisk ett tag nu. 😦

Vi handlade lite och kilade sen hem till henne. När vi kom hem var foten nästan helt domnad och tån färgrik. Blev bättre när hon suttit ett tag.

Vi fixade lunch det blev sill gräddfil ägg färskpotatis gräslök och öl. Satt på balkongen och mös. En kopp fika en strimma glass och jordgubbar blev vår efterrätt.

***
Från mamma ringde jag till Madeleine som mötte mig på vägen.
Sen kilade vi till bankomaten och där fick jag hjärtsnurp. Mitt uttag hade noteras, summan hade dragits men jag fick inga pengar. 😯
Vi drog som två avlöningar till banken.
Vilken speed vi hade 😀 mallan ska vi ställaupp i maraton
:mrgreen:
Tjejen på banken såg hysteriska Eva i ansiktet och sa
-det står ju här på lappen: Tekniskt fel transaktionen makulerad.
-Visst men summan är ju dragen sa jag med ett växande magsår.
-Ja på den här lappen men om du går till bankomaten nu så ska alla siffror stämma igen.
-Sa tack och anföll närmaste bankomat. Phuuuuuu pengarna var där dom skulle.

Vandrade vidare i solen till äffären vi skulle till från början. Shoppade och traskade sen hem. Lasse fixade middag. Vilken dag… jag gick 8:10 kom hem 17:30 träffade Stefan i dörren som skulle på nått galej med kompisar.

***
Helt slutkörd var jag inte så jag städade hos Bosse och Bejliz.

***
Här Sussi avslutar jag med skylten jag gjorde till Madeleine när hon gick ut gymnasiet.
Detta är inte scarface utan kladdface 😀
2003_0606_madeleine
6 Juni 2003
Ingen vidare kvalitet på bilden med kladdmajja syns ju. Ha ha. Min äldsta pluttfisa.

One comment on “Den långa vandringen och Madeleines studentbild.

Kommentera

