Stora ugnsdagen

Var upp och väckte Nathalie. Hon lät lite konstig men när man vaknar kan man ju låta lite skumt. Jag kröp ner igen. Men efter ett litet tag kom hon in och sa att hon mådde bajs.
Jaha då var 3/4 sjuka och ämliga i detta hus. Så hon kröp ner i dunet igen och jag klickade mig in på skolans intra och sjukskrev henne.

Så kom hon då ungsreparatören (trodde jag ja) kollade propparna (hade vi redan gjort) dem var ok. Kollade ungstemperaturen (hade jag redan gjort) den var vajsing. Detta konstaterade även hon. MEN nu är det så att ugnen var så ny att den måste lagas av firman som levererade. Det går ju på garantin. Så nu ska en anmälan in om detta. Gahaaa

Jag kilade till apotek fick medicin till mamma och Nathalie. Lasses blev det krångel med han får ringa och fixa det själv. Strul strul varför heter det inte strulotek?

Lite små handling och sen hem. Nu fick det bli repris. För jag åt inget igår av maten och Lasse är ju hemma så ingen matlåda behövdes. Jag spädde på köttfärssåsen med lite crème fraiche, grädde och kalvfond. Nathalie testade vårrullarna eller en halv. Det gick bra. Hon över levde. Det var ju skoj.

Nathalie hade tråkigt så vi tittade på sista filmen vi hade i serien Twilight. Tempot är ju bedövande jag höll på somna flera ggr. Något bättre än de två innan. Det är väl ungdomsfilmer och ja jag har kanske passerat bästföredatumet för just ungdom. Besviken

Ringde mamma tidigt och sa gnatt för jag kunde inte hålla ögonen öppna. Jääääääääääsp

Kommentera

