Lucia

Det här blev mitt enda Luciatåg jag såg. Ler  Coola kids.

Jag fick ju ta Nathalies plats idag. Kilade till affären och köpte en flaska putsmedel till mammas kristallkrona. Sen kilade jag hem till henne. Vi startade starkt med lucia fika. Efter det knallade vi ner i källaren. Lås ett öppnades nästan innan jag fått in nyckeln. Men det andra var omöjligt. Mamma gick upp och hämtade olja jag fortsatte plåga låset men hade ingen tur. Oljade och försökte på nytt nope. Fick för mig att testa en helt annan nyckel på knippan och voilá plopp. Jag hade kört med fel nyckel hela tiden. Men mamma sa att hon satt lite nagellack på nycklarna. Det fanns på 3 när jag kollade ordentligt.
Upp med granen och ljuskedjan resten skulle mamma fixa. Putsade kristallkronan som glittrade fint när jag var klar.

Ringde Lasse för han skulle till apoteket. Så vi åkte och handlade samt fixade meducin till honom.
Fick bli lite pyttipanna med rödbetor. Missade ägg ett räckte inte till fyra personer. Passade på att köpa varsin lussebulle. Även om ugnen är paj vill vi ju ha en god bulle.

Bratislava–Färjestad 1–4 (0–2, 1–2, 0–0) ja jag blev helt paff. Jag trodde Bratislava var kanoners. Men Färjestad ägde hela matchen. PW gjorde en kanon match i mål. Riktigt kul att att se dem spela också. Matchen gick ju på TV 10. Glad Eva. Fick se mina älskade spelare. Rött hjärta  Mina mina mina. Blinkar 
Bapen vad gjorde han då? Jo poäng naturligtvis 11 matchen i rad. Sätt fingret på honom och det fräser till. Het.

Kommentera

