Ugnsreparation & handling och lite pyntande.

Från 7 var jag redo för ugnsreparatörens ankomst. Men tiden gick och gick. Jag fixade med lite ditten och datten här.
Då ringer han och frågar om jag är hemma? Man blir ju som matt. Är jag hemma? Klart som korvspad, jag sitter ju och väntar på dig din dumme flarne. Nästa fråga var kanske bättre, öppnar du när jag kommer? Nä jag sätter extralås på dörren. Jamen klart som fan jag gör. Kooooom bara.

Det började bra han satte ner en stor väska på golvet. Då gömde sig Bosse. Reparatörer med stora väskor är sjuktläskiga. Så han satt och smygkika. Han svarade när spiskillen visslade åt honom. Men kom  inte fram. Det var bara en kabel som lossnat. Den som värmer ugnen underifrån. Så han var klar på nolltid.

Bestämde med Lasse att fara och handla. Tomt igen. Nathalie har önskat risgrynsgröt ett tag så det slog jag till på. Gröt mjölk kanel socker limpa leverpastej och smörgåsgurka. Det var himla gott. Jag skulle ha tag i ett pepparkakshus men det fanns inga kvar. Inte heller på vår lilla affär fanns det, Jag köpte en fejkblomma en julblomma i siden. Jag är så dålig på blommor som ska vattnas regelbundet. Dessa stendör hos mig. Hos mig trivs bara sådana växter som kan livnära sig på fukten i luften. Blinkar  

Sen pyntade jag och Nathalie lite så det ser riktigt juligt ut här nu. Bara julklappar saknas. Det ska jag försöka fixa i morgon. Nathalie ska hänga med mig efter plugget.

Kommentera

