Inte ett paket till tack.

Jag fixade hallen med nya mattor så nu är det julefint där. Sen klurade jag ut vad jag kunde ha framme i rummet. Det måste ju vara Lotta säkert.

Slog in klapp efter klapp efter klapp. Ännu en tur till Maxi denna gången handlade jag bara till oss. Basvaror och lite som jag hade missat. Det var fasen ännu mer folk i dag. Men jag börjar ju bli härdad nu. Går med stadig fart framåt och skiter fullständigt i att flytta mig. Som en sann dryg Stockholmare. Blinkar  MEN det stod en tjej och vägde sina saker och sa ta ditt emellan du. Nej du höll ju på så fixa klart du jag har inte bråttom. Hon såg nog lika chokad ut som jag. Det finns ju trevliga folk där ute.
Kom i samtal med en dam över paprikorna. Ler 

Så for vi hem och tog risgrynsgröt i dag också. Bara för att det är så sällan vi äter det och gott.

Lotta fick både lördagsgodis och var ute en sväng. Hon satt på Lasse och snackade med honom. Dem var lite oense med huruvida man får nagga på skjortkragen eller inte. Lasse sa nej och Lotta morrade åt honom. Då försökte Lasse ta tag i hennes näbb då drog hon som en avlöning. Satt en stund på tvn och blängde surt på oss.

Nu har lilla gumman i hallen pepparkakor i sin skål också,
Sen har vi fikat och jag gjorde ordning fyllningen till Philadelphiabullarna jag ska fixa i morgon. Samt janzon. Ska nog upp till mamma och duka bordet till julafton också. Men det är i morgon det.

Kommentera

