Annandag med familjen.

Fixade till här. Körde ett varv med snabeldraken som hastigast. Ungarna dukade bordet och fixade. Jag och Lasse var och köpte grönsaker och dryck.
Sen hem och skar sallad och fixade vitlökssåsen. Laddade alla ljushållare med färska värmeljus. Även på toaletterna.
Började värma på pirogerna och sen klädde jag mig lite finare samt fick lite färg ansiktet.

Sen ramlade Marie och grabbarna in och strax efter dem kom Madeleine och Nino. Ja det var ju bara att slå sig ner och glufsa på. Vi satt länge vid bordet och snackade. Lasse tog disken. Det var verkligen skönt för jag har svin ont ner i höger ben. Ischias troligen får ligga på spikmattan när tillfälle ges.

Satte på fika, plockade fram alla bakverk och det gick hem. Allt minskade ordentligt på faten utom pepparkakorna. Dem var köpta så det gör ju inget.

Grattis Stefan sa vi, han hade namnsdag.

Ungarna höll på med telefoner och datorer ett tag. Vi satt och snackade. Slog en signal till mamma hon kände sig en aning bättre hade orkat titta på tv ett tag. Det var ju skönt,

Hade lite dryck clementiner chips och choklad som avrundning

När alla hade gått kollade jag på tv ett tag, Läckbergs Fjällbacka morden. Fattar inte ett smack, jag hade hört att hennes böcker var så bra. Men det jag såg var urvattnat och trist. Vill inte ta i en bok av henne efter den här filmen.

Kommentera

