Ischias fyhunnan

Lufsar runt som en hundranittioåring minst. Det gör sjuktont i ryggen och ner i benet. Det var ju på g redan igår. Men det var bara att bita ihop tvättstugan väntade.

Tog mig så sakta dit och hem igen. Alvedon min käre vän tog toppen på eländet men inte ett uns mer.

Nathalie hängde med ner och hängde tvätten. Då såg jag att stora torktumlaren var trasig. Någon hade tagit hål på själva trumman så nätet var det hål i på två ställen. Sen stod ju plåtbitar upp så inte vågade man köra något i den. Har anmält den trasig.

Med en liten tumlare blev det bara halvtorrt. Jag pratade med henne efter varnade henne för tumlaren. Samt frågade om det var ok att jag stannade och torkade. Det var det. Men jag tröttnade och tog det halvfuktigt upp. Draperade vardagsrummet i handdukar. Gör snyggt. Blinkar 

Nathalie var också snäll och fixade mat. Det var bara att värma och duka men det skulle ju göras. Hon och jag åt vårrullar, hade gömt i frysen. Aoy’s vårrullar mums. Åt pirog också.

Fikade och mumsade dumlekaka samt philadelphiabulle.

Mamma lät mycket bättre men naturligtvis långt från frisk. Vi snackade ett tag sen gick jag och la mig det tar på en att ha så här jäkla ont.

Kommentera

