Modo-Färjestad

Ingen bra natt ont ischias uschias samt psoriasisklåda på det. Så jag la mig i blöt. Körde varmt och kallt vatten om vart annat och jag tror det gjorde lite nytta på ryggen/benet. Blev väl ingen riverdance direkt efter men jag kunde linka lite hastigare. Dubbeltantvarningmedskruv. haha

Tog fram kycklingfiléer som jag la i en egen marinad. Fråga mig inte vad för jag kommer inte ihåg hälften. Sen stekte jag på kycklingen lite och lät puttra i stekpannan en stund. Sen la jag rubbet i en ugnsform hällde över grädde och in i ugnen 30 min. Ris och grönsaker till och det satt som en smäck.

Drog från bordet som en avlöning. Game on

Modo – Färjestad 2-3 efter straffar. Det var en riktigt tajt spännande match. Jag andades inte och blev blå i syna. Men jisses det var ju slutspelsstämning i den här matchen. Bapen åkte ju ut efter att ha sänkt en Modospelare. Han låg länge utan att röra sig  otäckt när det händer. Många smällar i år har faktiskt vart både hårdare och riktigt fula utan att man ens vridit på skallen åt dem. Ja må vara jävig här men jag kan inte tycka tacklingen är ful. Det tar i huvudet ja. Men Bapen har ju knappt styrfart och grillorna lämnar inte isen. Däremot kryper Modospelaren ihop som en liten räka. Klart huvudet träffas då. Hoppas innerligt att han snart är spelbar igen och att DN verkligen tittar på situationen.
Man spelar med en man mindre i 5 min utan att släppa in mål och det med juniorer i parti och minut. Fan vad ni äger killar. Undra på att jag Älskar Färjestad.

Madeleine hade bakat och kom ner med en påse. Gött tack gumman.

Sen tog Nathalie till saxen och såg till att jag blev tillsnofsad  i barret. Så nu är jag fin till i morgon.

Böt rent i sängen och sen kröp jag ner. Ummmm gött

Kommentera

