Tvättis

Det snöade när jag kilade till tvättstugan. Min anmälan om tumlaren hade funkat för det satt en lapp på den. Den ska lagas. Men det blir väl efter alla helger. Hela trumman måste ju bytas.
Andra svängen hängde Stefan med ner och hängde. Sen fick jag i alla fall underkläder och strumpor torrt. Resten draperade jag vardagsrummet med. Vilken inredare jag är. haha

Den snö som föll hade redan försvunnit och det blaskade i stället.

När nu Herr ischias nästan försvunnit så moler min axel/skuldra i stället. Tror den tunga vagnen när jag handlade sist är orsak till det.
Börjar bli som mamma värk all over. Det vill man ju inte.

Sverige-Ryssland blev ju lika sjukt spännande som finalen fast nu gick det till straffar. 3-2 Phuu svettigt och grabbarna är i Final igen. Coolt.

Middagen blev sen började tina en Gourmetmörad Nötytterfilé på lite drygt 7hg. När jag öppnade den luktade det roadkill som legat i solen 10 timmar. Fyfaan Ok tänkte jag jag köpte ju en bit till lite drygt 5 hg med spänning tinade jag den och javisst den luktade elefanprutt och fick även den gå i sopen. Ledsen 
Skam den som ger sig. En kotlettrad tinades och äntligen kunde middag påbörjas.
La in gurka och fixade sås kokade plugg och skar upp steken som fick gå i ugnen. Slutet gott maten god. Men jag ska påpeka på Maxi att bägge filéerna var dåliga. Har inget kvitto kvar.

Lotta lufsade runt på Lasses databord och bet i alla kablar hon kunde hitta.

Färjestad-HV71 slutade 0-1 efter straffar. Måste vart den tråkigaste matchen på evigheter. Inte ofta jag ser Färjestad spela och önskar att matchen tar slut fort. Hur spelar ingen roll bara lidandet får ett slut. Skum känsla. Mot nästa match.

Sen började Lasse skrika (han satt och spelade något) och strax efter hör man Stefan Jaaaaaaaaaaa jag hör dig genom väggen inte i hörlurarna. Just ja Lotta hon mekade lite lätt med kablar tidigare. Tror hon la ett knips just på micsladden.  Dyr pippi.

2 comments on “Tvättis

  1. Hej Eva,

    Vad synd att Nötytterfiléerna var dåliga. Så ska det såklart inte vara.
    Jag har dessvärre varit på semester så jag såg inte din kommentar förräns nu.
    Har du fått ersättnnig från butiken? Annars vill jag gärna ge dig det.

    För att kunna ge dig ersättning behöver jag:

    Fullständigt namn
    Adress
    Telefonnummer
    Bank
    Clearingnummer
    Kontonummer

    Samt ungefärlig kostnad för filéerna.
    Maila mig gärna!

    Med vänlig hälsning,

    Irene Röising
    Nybergs deli

    • Hej Irene!
      Nu blev jag paff men det var väl länken som drog till sig uppmärksamhet. Jag påtalade felet med en anställd i köttdisken på ICA Maxi Botkyrka.
      Jag sa att jag inte hade kvittot kvar, då sa hon att man kunde ta fram ett om jag visste vilken dag jag handlat. Men minnet svek.
      Jag blev överraskad att man kunde göra så. Räknade inte alls med ersättning.
      Ville bara tala om i fall andra dyker upp att det var något fel på den sändningen.
      Eller att de kanske behandlat köttet fel på affären.

      Jag handlade en bit på lite drygt 7 hg samt en på lite drygt 5 hg. Köttet var nedsatt till 49:90:- (om jag inte minns fel) så summan blir ju lite över 60:- för båda bitarna.
      Det kan jag leva med. Var mer ledsen för att vi missade tillfället till en god bit biff.
      Det värsta när sådant här händer är ju att man inte vågar testa igen.

      Tack för att du brydde dig.

      /Skickar även detta som mail.

Kommentera

