Titta det snöar titta det snöar allting eeee

vitt vitt vitt. Japp nu har vi drivor med snö igen. Det vräker ner stora vantar från himlen. Inte så mysigt för de som måste köra och så. Men hellre snö än slask.

En städerska har testat att köra det tåg hon skulle städa, Saltsjöbanan kraschade in i hus. Tydligen sov de boende på andra sidan av huset. Ibland ska man ha riktig tur. Jag fattar inte hur hon lyckades få igång tåget. Jag antar man måste ha nycklar. Det lär ju utredas. Läskigt är det.

I Skåne var det en ännu värre olycka, en masskrock på Tranarpsbron med 100 talet bilar och lastbilar inblandat. Fan vad läskigt. Bara tanken att sitta i en liten bil och långtradare kommer utan att kunna stanna eller väja.

Nathalie var ledig och vi gjorde mest ingenting. Slappade ihop kan man säga. Min fantasi på mat är på noll. Men det jag micklar ihop äter folket snällt. Tur det. Hade ris kvar så jag tog det och sen gjorde jag en köttfärsröra. Den blev  lite stark för jag hade salsa i. Pineapple Salsa den från Santa  Maria. Den blir nästan lite för stark för mig när jag värmer den. Kall till tacos märker jag inte av den alls. Men varm sticker det lite i munnen. Men inga blåsor dock.

Nathalie har fått smoothies på hjärnan så det blev jag serverad en på kvällskröken. Mums massor av blåbär och jordgubbar i.

Stefan hostar som attan och ser inte så jättepigg ut. Men piggare än i går. Ett pytte steg framåt för sjuklingen. Jag står på någon sorts standby är inte 100 men heller inte sjuk.

Kör frysrensning på fikabröd så nu är saffransbullarna och Philadelphiabullarna slut. Bra bort med allt sött.

Tvättis i morgon men det var inte så mycket så det ska vara snart gjort. Om jag kommer fram till tvättstugan i snömodden.
Japp det blev ett gäng Big Bang innan jag slöt mina ögon.

Kommentera

