Match idag :)

Körde tvättis själv idag kan ju inte släpa ner sjuklingen hit och Nathalie var i skolan. Lelle Nizze åkte till bildoktorn för att få en ny katalysator. Kanske rätt del hade kommit.

Det var inte så mycket tvätt att hänga som tur var. Var uppe i ett nafs igen. Jag plockade undan lite julsaker. Jag tar lite saker då och då. Sen åker nog adventsstakarna till helgen. Knut kilade förbi men missade mig som vanligt. Har lite svårt att slita mig från ljuset i fönstren när snön ligger och det fortfarande är ganska mörkt ute. Men jag ska. En vacker dag ska jag.

På eftermiddagen ringde bildoktorn och sa att Nizze mådde ok igen. Å detta för den runda och fina summan på 3000:- Djup djup djuuuup suck. Det är inte meningen att vi ska komma till skott och köpa soffa.
Vi for till Maxi och handlade upp lite till kylskåpet. Träffade folk från hockeyn. Alltid lika kul att träffa folk man slitit tillsammans med i cafeterian och ishallen.. Skyndade hem för det var ju match.

Linköping – Färjestad
Jag kom lagom till andra perioden. Den första såg ju riktigt bra ut om man kollade skottstatistiken
4 Skott 21 men fortfarande 0-0 så såg det ju inte allt för tokigt ut. Nu är det ju det där med att hellre vinna mål än skottstatistiken. Tolles tackling på Lindhagen är en riktig köttare, men Magnus Johansson i LHC tyckte också att tacklingen var schysst men stenhård. Tyvärr tvingas Lindhagen bryta matchen. Troligen en liten hjärnskakning sen skulle visst läppen sys. Jag gillar inte när spelare blir skadade.
Period 2:
0-1 Ville Lajunen i PP så skönt. För plötsligt får de lite luft i Linköping. Sov vidare för jag höll på somna när deras klack körde slingan oleoleole om och om igen i ett tempo som fick klockorna att stanna.
Sen kommer en riktig målvaktstavla av Engstrand som är helt ute och seglar. Detta utnyttjar Görtz som lägger fram en macka till Mr Magic (Micke Johansson)som äntligen är tillbaka på isen efter höftop. Snygg comeback. Tyvärr får Linköping in en puck i sitt PP strax innan perioden är slut. Surt.
Period 3:
Får Pålle in 1-3 Ville Lajunen får en ass på den. Kanske lossnar det lite för honom nu.
Matchen slutar 1-3 och lite senare på vägen hem smäller ett däck på bussen. Undrar vem som hjälpte Lennart ”Gräsmarkern” Persson den här gången. Han berättade ju själv om ett annat tillfälle då högg Kåberg i. Ler

Holtet gick av skit och pannkaka om det är något alvarligt.

Tittade på Mia på Grötö med Mia Skäringer det var inte alls dumt. Satan i gatan vilken häst till hund hon har. Lilja hette den en lurvig stooor sak. Kommer garanterat kika på nästa.

Ja sen hade jag date med Sheldon. Bazinga.

Kommentera

