Redan fredag där ser man.

Ingen ordning på mig. Död telefon så blir det när man glömmer ladda. Det saknar jag från min gamla fån. Den varnade ganska långt innan den slog i från. Den jag har nu säger typ plonk sen slår den av. Ja jag skulle kunna hålla ett öga på staplarna men det gör jag inte. Nå väl. Utsövd virrig och allmänt knäpp som vanligt. Åt frukost och plockade bort lite jox.

Pratade med mamma och klottrade ner en lista på vad jag skulle handla. Ja sen blev det den gamla vanliga vandringen ner till affären. Tog ut pengar åt mamma sen vidare till apoteket. Det gick så fort att jag trodde knappt det var sant. Visserligen bara två mediciner att hämta den här gången. Så till affären satan i gatan vad folk. Vi hamnade ju i halva butiken och jag tror alla kassorna var igång. Har jag aldrig vart med om.

Nathalie och jag skiljdes vid kiosken, sen vandrade jag upp till mamma i –15 grader berättade mamma när jag kom upp. Borde nog haft kallingar på mig.

Mamma ville ha fuskpizza så jag fixade det. Bröd med skinka och annat gott på. Efter maten diskade jag och sen hjälpte jag mamma att jula av. Bort med gran och ljusstakar mm. Bara lite smått kvar nu.

Sen blev det tv, På Spåret var svårt men lite kunde vi. Stefan Holms bur briljerar. Lite fika och snack vi hamnade med varsin macka sen på nattkröken. Gick hem vid ett.

Glömde skämmes ta mig fasen. Det var ju match som jag fick följa via texttv.
Färjestad – Rögle 5 – 1 (2-0, 2-1, 1-0)
Skott: 35 – 29
Utvisningsminuter: 31 – 8
Målade gjorde Bapen, Peppe, Nygga, Nygga, (sen gjorde dem mål) samt Jack. Härlig kavalkad.

Kommentera

