Suck och pust och stånk

Ingen match, nästa match är på Torsdag. Jag fattar inte vad de håller på med. Jag vill ha ett snyggt tempo matcher. Tis,Tor,Lör. Huller i buller klarar man sig utan.

Vi höll oss inne idag –15,3 lite vinteraktigt ute. Vackert med gnistrande snö och lite solsken.

Själv tog jag hand om Mount Diskarus innan jag drog igång med maten. Körde lite Big Bang mellan de olika stegen i matlagningen. Kotlettraden skulle ju gå ganska länge i ugnen.
Skalade potatis och min grymma potatisskalare gick åt helvete. Hur jag ska få tag i en likadan vet jag inte. Har köpt 2-3 st i stugan som inte kommer i närheten. Slängt upp en till mamma jag kan köra där men den suger. Men bättre än de vanliga. Tror modellen kallas y-formad. Skulle köpte en bunt på en gång.

Det blev en halv sen middag med ljus och mys. Det tyckte ju inte Bosse såklart. Kotlettrad. sås,potatis,inlagdgurka, körsbärstomater samt gelé. Muuuuumsans.

Så på kvällskvisten fick vi för oss att baka lite kladdkakor till fikat. Jag var sugen på chokladbollar men hade yttepyttelite havregryn hemma. Så nu måste jag komma ihåg att handla det samt nytt paket kakao. Det smakade gott med kladdisarna till fikat. Teamwork av mig och Nathalie. Fast vi lät grabbarna i stugan smaka också. Vi är så snälla….ibland. Blinkar

Ska jaga lite tomtar i morgon. NEJ jag har inte kört ut dem än.

Kommentera

