Några tomtar har gått i ide

Så frusen att jag höll på förfrysa det fick bli ett långt varmt bad. Hann läsa ganska många sidor i min dötråkiga bok. Bara lite kvar nu. Detta var bland det segaste jag läst.

Plockade undan lite julsaker. Nu har jag börjat i vardagsrummet. När allt är väck här tar jag hallen. Blir så mörkt när man tar bort adventsstakarna.

Slog till på en riktig söndagsmiddag. Falukorv och spagetti. Stod med skallen i frysen så jag höll på förfrysa. Kom inte på ett smack att lagatill. Såg falukorven och orkade inte tänka mer.

Bara Nathalie som gjort något idag, hon var iväg till en kompis. Vi andra har bara slappat.

Min axel hade slutat mola och värka, men så gjorde jag något skumt i dag när jag ställde upp några skålar i skåpet. Så nu är det igång igen. Om jag bara kunde vänta lite till när jag väl mår bättre. Kunde ju frågat någon annan att ställa upp sakerna. Skit.

Detta var en ruggigt snabb helg. Lika gott det. I går var det 29 år sen pappa dog. Man fattar inte att så många år gått. Jag saknar honom.

Kommentera

