Minus milllijjjoner grader

Jag hoppade till tvättstugan inte av glädje, ren och skär frossa.
Det var ju superfint ute, frosten växte på varje liten gren. Det måste vart riktigt fuktigt i luften för den var disig. När man gick trodde man först det snöade men det var små fåglar som hoppade runt på grenarna och då rasade frosten. Bara –10,6 stod termometern på.

Fick bli en redig kanna kaffe när jag kom upp igen. Försökte surfa runt lite men det gick inget vidare. Saker laddades knappt. Jag micklade och picklade med datorn, uppkopplingen, modemet men inte fasen blev det bättre. Gav opp.

Stefan hjälpte mig att hänga tvätten sen gick han en sväng. När jag kom upp var han hemma igen. Han hade köpt frallor och leverpastej som vi mumsade på. Flygförbundet hade övningar under tiden. Bosse steppade som vanligt ostadigt på gardinstången med Bejliz hack i häl som om han hade sugproppar på dojorna.

Efter fikat och flygningen så plockade jag undan julen i vardagsrummet. Nu återstår bara några juldukar. Sakta men säkert.

När Lasse kom hem bad jag honom kolla det här med uppkopplingen. Efter att ha kollat runt såg han att kontakten inte var helt på sin plats. Så den satte han på plats och så funkade det ett tag. Men sen blev internet slött igen. Då kollade han hastigheten upp och ned. Nu vet jag inte rätt siffror men vi betalar för 12-24 Mbit/s vi kom upp i ca 1,8 Mbit/s snacka gamla minnen från förr. Tiden det tog för en sida att ladda. Lasse ringde och de fixade något och swoosch nu åker vi igen. Hoppas det håller sig så här nu.

Blev lite fläskfilé till middag efter en djupdykning i frysen.

Jag kollade på Pilgrim del 1 & 2 den var ju riktigt bra. Jag måste säga att Claes Malmberg gör sin roll skitbra. Titta även på Mia på Grötö förra var bättre, hunden är bäst.

I morgon är det match igen. Ler  Timrå hemma.

Kommentera

