Kort och gott

Fredag hos mamma hon bjöd på kalops med hemma fixade rödbetor. Så sjukt gott. Jag slog till på en sväng till systemet och köpte med mig vin. Mamma fick en lite flaska rött och tulpaner. Till oss båda blev det en hel låda vin. Vi snattrade vid bordet länge för jag hade lite ost och kex med mig till vinet.

Till frågeprogrammen slog vi till på varsin Smirnoff Ice (nr 1731) med lite chips till. Ska det festas så ska det. Kvällen rullade på och vi kunde några frågor På spåret.

Lite kvällsfika med en bit sockerkaka mamma lade på lite jordgubbssylt,grädde och över det hela massor av blåbär från Venjan i Dalarna. Vilka goda blåbär. Tack mammas granne. Ler

Messade Nathalie som kom mig tillmötes. Det var redigt kallt. Men vi gick fort och var snabbt hemma.

Kommentera

