Frölunda–Färjestad öt 1-2 :)

Period 1: 11-8 i skott på mål
Började svettigt med ett surrande i vår zon undrar om det inte ca 16 –17 min in stod 11-2 i skott eller nått sådant. Men man steppade upp och 11-8 i skott på mål. Jag mantrade tack Salák om och om igen. Han höll oss verkligen kvar.

Period 2: 4-12 i skott på mål
Nu hade man fått upp ångan och det ser mycket bättre ut. Nygga sätter 0-1 i PP vilket skott den grabben har. Undrar om han skjuter för att döda. hehe Men Hudacek överlever kanske just för han släpper den förbi sig.

Period 3: 6-9 i skott på mål
I PP gör så Frölunda 1-1 ja då skrek jag ju fula ord och ville rycka fjädrar ur indianerna.
Så målar Magic men en supersnabb videogranskning säger spark och dömer bort det. Jag säger Fusklunda sen får andra säga vad de vill. Sur och grinig blir jag.

Period 4: 0-1 i skott på mål
00:14 en utv för Frölunda och kapoff i PP slår MR LEE till och bärgar hem vinsten samt 2 fina poäng.
Som jag ylade ja man är väl inte klok men den lyckan den när man sitter där efter matchen och spottar fjädrar. VINST smakar mumsigt.

Efter det slog vi till på kebab och mös ett långt tag i köket. Vi kikade på lite tv och jag fixade fika plockade fram det allra sista fikabrödet jag hade i frysen. Nu kan vi tappa vikt igen. Hehe

Kommentera

