En trög trög dag

Först kunde jag inte somna (armen/axeln) när jag sen somnade ringde kl och jag kilade upp och väckte Nathalie. La mig igen men somnade inte om. Lagom till det att hon gick var jag uppe. Tog lång tid att få igång kroppen. Det var som om all olja runnit ut och resten rostat ihop. Pigg som en stenålderskvinna om hon hade vaknat just idag.

Men killarna i köket hade kvitterparty. Ibland undrar jag vad dem säger tillvarandra. För det låter som en riktig diskussion. Det kom snö även i dag. Snart är det nog jul igen också. Varför tog jag väck stakarna?

Tittade på Familjen Annorlunda och ja ni vet tack o amen för mina tre. Den enda familjen som jag tycker håller ihop alla trådarna är som vanligt Wallquists från Värmland. Varma goa glada. En fröjd att följa. De andra får mina nerver att lösas upp.

Till lunch idag gjorde jag en omelett och till hade jag massor av champinjoner. Umm så gott det var. Passar på när ingen annan är i huset. Det luktar illa (tycker dem) och ingen annan tål champinjoner.
Så jag frossade.

Fram på eftermiddagen började jag skära kål och steka den till en kålpudding. Det var inte igår vi hade det. Men jag glömde ha lite sirap på kålen och det saknades verkligen. Men i det stora hela var det kanoners. Stefan var snäll och knalla till Maxi så jag fick svartvinbärsgelé till. Gott.

Efter att ha betat igenom 6 säsonger av The Big Bang Theory och bara har 2 avsnitt kvar så spar jag lite. In med 24:an säsong 3 ett tag nu.

Baj baj in i 24:ans värd jag far.

Kommentera

