En helt vanlig fredag.

En hel vecka utan att hunden skällt mer än 5-10 skall sen slutat. Har inte en susning om vad som hänt, är orolig att någon vart sjuk och han haft sällskap. Målar fan på väggen. Nå väl granntanten håller tonen i alla fall. Jag fattar inte att man orkar skrika som hon gör. Att höra ungarna gråta och skrika varje dag. Jag hade föredragit skratt och stoj.

Jag gjorde mig ordning ganska tidigt och mötte Nathalie vid t-banan när hon kom från plugget. Apoteket först gick självklart åt pipan. En medicin fanns inte men han ringde ett apotek i närheten som la undan. Suck.

Ringde Lasse och hörde om vi kunde åka dit när han kom från jobbet. Det gick bra. Handlade och kilade sen upp till mamma med varor och en meducin. Hon hade påbörjat middagen lite lätt. Jag hann bara vara ett litet tag när Lasse ringde. Vi for snabbt ner till apoteket och hem igen.
Väl hos mamma igen dukade jag och plockade fram allt. Fick kotlett med potatis, champinjoner, sås, inlagdgurka och morötter. Så gott.

Lite vin till hade vi också. Som vi pimplar. Blev även lite ost och kex efter maten.

På Spåret gick inte bra den här gången heller Stefan Holm & Katarina Mazetti spårade ur. Ledsen Kvar blev Hoa Hoa.

Nathalie hade vovve med sig i dag. Kvick han följde med så glatt. Skuttade runt i varje snöhög han hittade. Helt galen. Men söt är han. Lämnade honom och kilade hem.
Det snöade ganska ordentligt så vi var riktigt snöiga. Fick skaka av oss ordentligt i trappen.

Kommentera

