Vi är halta och lytta här.

:Lasse är sned i ryggen och har dret ont. Jag har fått tillbaka ischiasen igen. Det är inte alls skönt. Molvärk när den är som bäst. Jag hann gå till och från affären med Nathalie. Vi bestämde att vi skulle ha pizzor idag. Det var ordentligt kallt ute kanske för att det var så fuktigt. Å naturligtvis snöade det i dag också.
Satte deg och stekte sen ihop en köttfärsblandning och en korv/baconblandning. Så nu har vi pizza för ett helt regemente.

Jag har nog dödat mina smaklökar för jag tyckte så där. Men Stefan sa det var kanon gott. Men eftersom alla åt så var det nog ok trots allt.

Hockey 3:- mot Finland 2-5 Irriterad det går bra nu. Ville spelar plötsligt i Modo bara så där byter Staffan Linderborg bort vår Ville. Vad ska Looben säga? Bra påläst. Jag kanske missade men någon rättelse hörde jag aldrig.
Å nog fasen står han där och mantrar att det ser inte så illa ut trots allt. Snälla Mårds ni kom sist med NOLL poäng  ZERO points  ser det ganska bra ut? Jag revalverade kronorna från 75 öre till 3:- igen men nu kommer en ny devalvering till 50 öre.
Lagdelarna går inte ihop och det finns ingen baffig stålman framför vår målis. En Frögga,Tolle eller Sanny typ som bara skovlar bort lössen när de börjar bita. Ähh orka. Jag ser det positiva i dansen. Våra Färjestadare utspridda i tre lag kommer hem hela. Jag tackar hockeyguden å det ödmjukaste för de fick förbli hela. High five! Å snart är det Tisdag och det blir riktig hockey igen. Med finaste Färjestad. YAY

Lite fika och tv med inlindad bak värme ska väl göra något för uschjasen. Men i morgon vaknar jag och hoppar ur slafen. Om inte så får jag Snigel mig fram som i dag.

Kommentera

