Blåbärsgott till fikat.

Här slappade vi i parti och minut. Tänkte mig lite gott till middagen så jag tog fram en stor bit rostbiff som fick tina.

Nathalie köpte lite pommes till oss innan hon åkte iväg till C & R det skulle målas och fixas i deras lägenhet igen. Så var vi bara tre.

Mina flygare var ute och levde lucka. Jag lagade till Rostbiff med pommes och bea. Men det var en besvikelse. Köttet var så segt undrar om jag köpte seggångare eller vad det kan ha vart. Smaken var ok men det var som tuggummi.

Lyssnade på matchen och jag säger som alltid hatar att vinna skotten men förlora matchen. Det var den där sabla Engstrand som motade ´kavalkader av skott. Å stolpjävlar i vägen och faaan och hans moster.

Färjestad – Linköping 1 – 2 PS (0-0, 0-0, 1-1, 0-0, 0-1)
Skott: 33 – 24
Utvisningsminuter: 8 – 22
Tekningar: 29 – 27
Tacklingar: 4 – 4

Happ maten sket sig, hockeyn sket sig. Men blåbärsbakelserna med vaniljgrädde till blev ok. Det var gott till kaffet. Pratade med mamma där var allt ok.

Sen blev det NHL hockey lite Toronto lite Ducks fartfylld hockey i vart fall i Ducksmatchen.

Kommentera

