Roulader på mitt vis och lite hockey.

Nej det var ju ingen som skulle upp så jag trynade på. Har inte gnällt på armen på flera sekunder så gnäll gnäll. Dret axel/arm.

I natt kommer jag sussa om en sessa. Jag bäddade rent i sängen. Hög mysfaktor på det. En miljon nått.

Madeleine och Nathalie hade bestämt att vi skulle gå på droger i dag. Så jag Bosse och Bejliz var redigt höga. Mallemupp gjorde naglar på Nattis och det fick vi andra lida för. Urk så det stank. Nu överlevde vi alla tre. Men vi får nog gå på avvänjning. Det råder flygförbud på killarna i dag, här ska inga rutor krossas.

Nathalie och Stefan drog iväg till gymmet för att anmäla sig.

Jag började med middag.
Blandade 1 finhackad rödlök, 1ask Bonjour soltorkadtomat, lite senap, lite tomatpuré. Nästa gång ska jag ta i lite salt och svartpeppar. Jag rörde ihop geggan och sen bredde jag det på lövbiff. (röran räckte till en stor förpackning lövbiff från maxi) Rullade ihop och tog lite salt och vitpeppar. Stekte runt om. La i en form. Hällde i lite vatten i stekpannan samt två buljongtärningar. Vispade ur pannan och hällde i en stor crème fraiche rör ihop och hällde över rouladerna. Ställde i ugnen 1½ timma på 175 grader. Lät sen rouladerna stå kvar medan klyftpotatisen gick i ugnen. Men hällde på 3-4 dl grädde och rörde runt lite i formen först.
Mört och sabla gott.
Madeleine och jag åt före de andra som kom hem lite senare. Det blev även två lunchlådor till i morgon.

Så var det då dags igen med hockey.

Skellefteå – Färjestad 3 – 2
(2-0, 0-2, 1-0)
Skott: 29 – 18
Utvisningsminuter: 12 – 26
Tekningar: 35 – 27
Tacklingar: 11 – 13

Skriver inget mer om det för min avsky till det laget är skyhögt.

Kollade lite NHL hockey men det var Bachman som stod i Dallas Stars så det var inte så givande. Tittade på en annan match med en på twitter,

Nu ångrar jag att jag såg så många Big Bang på engång, nu får jag snällt vänta in nya avsnitt vart efter.

Men det tar ju såååååååån tiiiiiid….. Snigel

Tvättis i morgon.

Kommentera

