Städade åt killarna

Lovet över skakade liv i zombie ungen. Ylade bara två ggr. Sen fick jag kontakt. Själv kröp jag ner igen för jag kunde inte somna snurrade som en fläkt i natt.

Stefan var iväg och provjobbade på en skola. Det är elever med olika behov. Han tyckte det gått bra. Samt att det var lugnare än på dagiset han tidigare vart på ett par ggr. Fredag ska han tillbaka igen. Hoppas det blir lite mer jobb. En kompis till honom jobbar där. Håller mina tummar.

The red spot
La ut ännu ett kort från min mammas och syrrans dag vid fiket förra året.

Diskade och plockade bort lite i köket. Sen städade jag både Bosses och Bejliz bur. Började fundera på mat. Men Nathalie skickade mess om att hon ätit hos C & R som hon stannade hos på väg hem från plugget. Då var vi bara tre.
Då ringde Lasse och skulle jobba över. Så var vi två. Jag plockade fram färdiggrillade kycklinglår, kokade ris, blandade lite sallad. Gjorde en kall sås på crème fraiche och en slatt kalvfond i.
Sen åt Stefan och jag, han berättade om sin dag.

Lasse kom sent som han sa.
Likaså Nathalie som ramlade in vid midnatt. Men hon är ledig i morgon.
Tog ner julgardinen i köket så nu är det tomt i fönstret. Slänger på en gardin i morgon.

Jag körde 24:an som vanligt.

Kommentera

