Ja vart kan jag ha gått i dag?

Jag hade två väckningar på schemat först Nathalie sen Stefan. Dessa utfördes med bravur. Sen slocknade jag igen.

Plockade ihop lite smått jag skulle ha med till mamma. Väntade in Nathalie.
Vi gick en sväng till centrum. Jag hämtade ut pengar åt mamma samt köpte till lite grönsaker.

Vi hade bestämt att vi skulle äta en Vol-au-vent med champinjonstuvning. Men jag hittade ingen färdig smördegsform. Förr fanns det. Eller så var det bara City Gross som inte för det. Mamma och pappa gjorde det ofta när jag var liten. Det var så gott. Men nu blev det inte det. Får försöka igen.

Jag hade fläskfilé i frysen så det blev det med örtagårdssås och ris. Gott det också.

Som vanligt är det inte jag som tar dåliga bilder utan min fån. Det ser lite blekt ut men attans så gott det blev. Till hade vi vin. Samt lite ost och kex.

Sen kollade vi runt lite på allt skräp tv erbjuder. Fast vi snackar ju mest. Till kaffet fick jag en liten rulltårtsbakelse med en klick grädde.

Mitt i natta kom min chaufför. Jag får nog skaffa honom en sån där chaufförsmössa. Blinkar

Kommentera

