Ny vecka

Var upp och väckte Nathalie 06:00 sen slumrade jag vidare. Efter ha vart uppe en stund tänkte jag väcka Stefan. Men han var inte heller hemma. Snopet. Hade missat helt att han skulle iväg idag.

Fixade lite här och tog mig ner till apoteket. Jag väntade ju som vanligt att det skulle bli strul. Men det gick som på räls.

Handlade lite smått till middagen. Tog fram kyckling när jag kom hem. Sen blev det fetaostkyckling i ugn. Med wokgrönsaker som jag inte testat tidigare och kommer inte köpa igen.Det luktade elefanthus eller nått. Kanske var bambuskotten blev inte bättre när jag hade värmt upp dem heller. Bambuskott brukar ha en viss doft men den brukar gå bort om man spolar den under kallvatten. Jaja nu har jag testat den.

Till bords blev det jag och Nathalie. Lasse kom när vi nästan var klara och han hade ätit sen lunch, så han åt bara lite.
Nathalie berättade att Stefan var och hjälpte en kompis som ska tävla i en brödtävling. Så vi fick smaka massa gott bröd på nattkröken. Han hade även ett stort runt matbröd som vi får prova i morgon. Tyckte Stefan sa det var kummin i. Spännande.

I morgon smäller det. Äntligen börjar slutspelet. Hoppas innerligt att det kommer gå bra. Kleva och Sanny är tyvärr ute ur leken. Men nu ska resten vara hela. Även magic som kört med J20 ett par matcher. Å fina goa Micke hoppas dina höfter kan vara snälla nu.

Kommentera

