Nu igen? Var det inte fredag nyss…

Men way not vi bara kör. Upp och väckte skruttet sen slocknade jag ett par tag till. Åt lite frukost och fikade.

Nathalie kom hem och satt ett tag och jobbade med en skoluppgift som skulle vara inne idag. Sen drog hon och Stefan till gymmet.

Jag fick shoppinglista från mamma och började fixa till mig. När jag var klar. Lagade jag mat till gänget här. En lövbiffswok med ris till. Så var det bara att värma när man kom från träning och slit.

Sen påbörjade jag min vandring. Fy för den lede så ont det gjorde i benet igen. Det strålade så ljuvligt ner i högerbenet igen. Men envis som jag är kom jag både till affären och sen till mamma.

Kom ganska tidigt så jag bara stöp ner på en stol. Mumsade lite piller och när dessa började verka blev det en aning bättre. Jag stoppade in en kyckling i ugnen. Den var färdig skulle bara värmas lite. Så maten var klar.

Lite vin i glasen så var vi i farten. Mamma kollade Glamour innan vi åt. Så vi åt och mumsade i lugn och ro. Kollade lite tv snackade och senare blev det en koppfika med bulle.

Messade Nathalie som kom med sin kompis och hennes vovve. Vi gick ganska snabbt hem. Kändes lite bättre i skånken på nattkröken. Vinets verkan kanske. Ler 

Men fyhunnan  kollade termometern direkt när jag kom hem. – 10,8 jo tack kände det. Den enda som verkade igga kylan var knasiga hunden som nosade på allt. Ringde mamma och nu ska jag snart sluta korpgluggarna. Ska på födelsedagsfika i morgon. Måste iväg och handla innan.

Sen är det match också. Lite nervig redan nu. Färjestad ❤

Kommentera

