Gratta grannen och Kvartsfinal 3

Kilade upp tidigt och kom igång. Nathalie åkte med mig till Skäris. Där köpte jag ett presentkort samt en orkidé och en kruka. En present  till min granne som fyllde 70 i måndags. Sen for vi hem. Jag var inte så nöjd med hur blomman var inslagen (fan va fult sa Nathalie när vi gick ut ur affären) så jag öppnade och fixade till det själv. Själv är ju bäste dräng sägs det.

Hur kan man få jobbet i en blomsteraffär, när man inte ens kan sätta lite cellofan samt band på ett snyggt sätt?

Gjorde mig iordning och gick till min granne. Hon blev riktigt glad för blomman som även mamma var med på. Det var bara en till där en väninna till 70-åringen. Vi fick en god sallad med grönsaker kyckling och fetaost. Två dressingar till samt bröd. Till detta fick vi vittvin Königsmosel Riesling (nr 7469) Gott.
Lite senare blev det kaffe med en kaka samt en tårta. Radion stod på så jag hörde hur vår match startade och att Walle gjorde mål. Ler  Nu har hon ju vovve så jag fick ge mig efter några timmar.

När jag kom hem var det dags för period 2:

Färjestad – MODO 2 – 1 (1-1, 1-0, 0-0) Walle & Lee stod för våra mål.
Skott: 29 – 33
Utvisningsminuter: 14 – 8
Tekningar: 33 – 29
Tacklingar: 8 – 11

Sällan har jag mått så illa när jag lyssnat på en match. Det var fingrarna i elurtaget för att hålla hjärtat igång. Sjukt jobbigt. Att bara höra hur Modo i sista, pressade oss som man en apelsin till frukosten. En kille som verkligen var på isen var Salák hörde hans namn om och om igen. Räddade hit räddade dit gjorde något omöjligt och så höll det på. Basse har vaknat och trätt på sig ryggsäcken. Ja ryggsäcken av motståndare. Hur den mannen kan spela med folk hängande både här och där fattar jag inte. En uroxe. Har jag sagt att jag älskar våra norrbaggar? …Jag älskar våra norrbaggar.
Jag undrar lite stillsamt vart Jack C har tagit vägen. Antingen jobbar han i det dolda och radio snubbarna missar honom eller så har han bleknat. Hoppas inte.
CHRIS LEE räcker så va?

När matchen var slut så hängde känslan av den kvar länge. Inte den där sprudlande galna JJJJJAAAAAAAAAAAAAAAA VIIIII VANNNNN. Utan ett PHUUUUU det gick vägen. Så kom det 3-0 nu är det ju hemma för er. ??? Hallå hört att det är bäst av 7 för varje match vi vinner tänker jag, Yes vi har 4 matcher kvar att spela. En match i taget tack.

Ett snyggt TIFO i hallen med texten “Det sitter i väggarna” under denna coola bilder på vart och ett av våra SM-GULD. Snyggt.

Vi åt tjocka grillkorvar och pommes till middag.

Kollade lite tv fikade lite.
Jag kollade NHL match med Ducks som tyvärr förlorade efter förlängning.

Kommentera

