Pappa skulle fyllt 85 idag & Kvartsfinal 5 Färjestad-Modo

Sov rysligt illa i natt. Upp 6 som vanligt och väckte Nathalie. Det var så ljust i dag att Bosse redan var vaken. Så han blev glad när jag kom ut inte sur som han blir om det fortfarande är mörkt.
Somnade och vaknade om och om igen. Trött som en gnu. Fattar inte varför jag sov stötvis. Kanske för jag hade lite ont i örat igen samt halsen. Vad är på gång? Försnuvelse? Vill inte.

Men vad kul jag hade glömt att smöret till mackorna var slut. Blev bara ost.

En tanke till pappa som skulle fyllt 85~år idag. Alltid saknad. Rött hjärta

Pratade med mamma och fick en lång medicinlista. Fick sällskap till Apoteket av Nathalie. Nathalies medicin var inget problem.
Så började det berömda trasslet med mammas mediciner. Den måste beställas, den kan hon inte få ingår inte i högkostnad annat märke. Men hon tål inte skiten.
Jag säger hon har den. Ingår inte. Men hon fick den sist. Ja inte här. Jo jag går bara hit. Det var konstigt. Ja du är konstig tänkte jag säga. Jag blir ju så trevlig när jag har ont också.
Du får komma tillbaka i morgon. Varför ska det vara så här? Han går back om han ger ut det märket säger han. 
Men Lasse hämtade sin medicin på ett annat ställe och där sa dem vi byter ut till x men om du betalar mellanskillnaden får du det som står. Varför gör inte han därnere så? Grrrrrrrrrr

Stefan kom efter oss och hjälpte till att bära. Vi åt lasagne och sen drog nervvraket iväg till webbradion.

Färjestad – MODO 1 – 0 OT
(0-0, 0-0, 0-0, 1-0)
Skott: 40 – 26
Utvisningsminuter: 6 – 6
Tekningar: 36 – 34
Tacklingar: 8 – 7

Mål Rickard Walle Vallin VÅR KAPTEN!

Klacken jävlar i min lilla låda vilket skönt ljud. Jag bara njöt. Då Sanny twittrar att Niklaz är så jäkla bra klackledare. Jag som inte såg mer än några bitar av matchen frågade runt om det stämde. Jovisst han står på plattan. Då blev jag lugn. Vi grejar detta.

Linus Ullmark som hoppade in förra matchen efter att Bernhard Starkbaum släppt in 2/2 skott på mål gör det otroligt bra. Killen är bara 19 och lyckas hålla reda på nerverna. Men i förlängningen lyckas Walle överlista honom och vi är i SEMIFINAL jag tackar vår lyckliga stjärna. För Modo kom tillbaka med dunder och brak. Nu får mina nerver vila till långfredagen då är det dags igen. Mot vem vet vi inte ännu.
Vi Är Färjestad!

Kommentera

