Påskgodiset inhandlat.

Tänkte vara ute i lite god tid med att fixa påskgodis och göra ordning till ungarna. Stefan och jag gick till Maxi.
Vi var klara ganska fort för vi handlade bara godis och saker till middagen. Innan vi kilade hem satt vi länge och snackade. Vi tog varsin dricka och salmiakglass. Den var god men lite väl mäktig. Tror jag hade klarat mig med en halv.

Så gick vi hem och sablar vad kallt det hade blivit undertiden vi var i affären. Vi gick ganska fort så vi var snart hemma. Vi startade med maten direkt.´Han gjorde ju en carbonara för ett litet tag sen och det var så gott att han fick göra om det idag. Jag hjälpte bara till med att hacka och skära lite.

Senare på kvällen ordnade påskgodiset så nu är det klart. Till mina och syrrans ungar. Sockerchocken from hell here we come. Nu ska bara saker till maten handlas och det ska jag och syrran fixa på fredag.

I morgon ska jag upp i ottan.

La ut ännu en bild från förra året.

Three's Company

Inte utan att det suger mer och mer efter värmen.

Kommentera

