På vandring igen

Skulle just kila upp och väcka Nathalie då sa Lasse att det gör jag. Bonk så sov jag igen. Men bara ett par timmar. Fixade frukost och for runt på nätet. Nathalie messade då och då som hon alltid gör. Får tömma min telefon så gott som dagligen för det inte ska börja bubbla mess ur den. haha

Jag kilade ner och ploppade in tvätten. Kollade runt för Nathalie tvättade ett linne själv förra gången sen glömde hon det i maskinen. Men det fanns ju så klart inte. Allt ska man ta oavsett om man behöver det eller ens kan ha det. Hur är folk skapta. Jag tog med en fin tröja en gång och satte upp en lapp. För hade den legat kvar hade någon snott den. Ägaren blev salig.

Stefan hängde med ner på andra varvet och hängde åt mig. Jag åt lite lunch när jag kom upp och sen gick Stefan och jag ner till Maxi. Det var fortfarande läskigt halt fläckvis. Men vi överlevde idag också.

Köpte bara lite korv och potatis Nathalie önskade riktigt mos och kokkorv. Köpte även en liten blomma till min granne. Ska se om jag sitter inne på någon fin kruka till den.

Lasse ringde mig då var vi vid tunnelbanan, så han hämtade upp oss sista metrarna. 
Sen var det bara att köra igång med maten,jag skalade och Nathalie skar potatisen i småbitar. Ner med korven i vattnet och vänta på potatisen.
Fixade moset och Nathalie dukade. Sen högg vi in.

Så rullade första Semifinalen igång.
Där Linköping vänder och vinner. Var det en ren lyckoträff idag? Den som lever får se.

Skellefteå – Linköping 2 – 3 OT (1-0, 1-0, 0-2, 0-1)
Skott: 38 – 36
Utvisningsminuter: 18 – 10
Tekningar: 51 – 43
Tacklingar: 17 – 19

Just ja ska ju iväg med systeryster i morgon. Får se till att vara klar i tid.

Kommentera

