Påskafton hos mamma

Jag kollade på Gardell som jag hade spelat in. Det var riktigt bra. Sen la jag mig.
Allt var ju klart så jag kunde vakna utan klocka. Fixade till mig och var klar dryga timman innan jag skulle bli hämtad.
Syrran messade nio min i fyra var är du? Oj är ni redan här kommer svarade jag. När jag kom ut i bilen frågade hon vad jag menade “redan” vi sa ju kvart i fyra. Jizzzez det hade jag missat helt.

Vi drog igång direkt. Jag fixade tårtan och bakelserna. Ställde in maten i ugnen. Diskade upp saker vartefter vi använde dem. Skalade ägg det tog en evighet och sen skar jag upp och satte kaviar och rom på halvorna. Dukade fram massa olika sillsorter.  Samt syrrans gubbröra som var supergod. Nino hade gjort tonfiskröra så det satte vi fram också. Den är läskigt god.

Vi passade på att fira Stefan och syrran. Allt på en gång. Så först hade vi presentöppning för två,samt påskäggs utdelning till ungarna. Madeleine och Nino hade påskägg till oss alla. Jag fick en söt surikatfigur i mitt ägg. Älskar surikater.

Sen fick vi äta och vi startade med sill och ägg samt rörorna. Moussaka och piroger samt sallad. Vi blev mätta så det tog en stund innan vi slog till på fika med tårta.

Mycket senare gottis och annat onyttigt. Ännu mättare. Plockade undan diskade och såg till att allt såg ut som när vi kom. Sen fick mamma lugn och ro. Samt kylen full fall hon skulle bli hungrig. Haha

Vi åkte hem och kröp strax till kojs.

Kommentera

