Matchdag & nerver & paj

Jag hade svårt att somna i natt. Det var så sabla kallt låg och hoppade i slafen. Skulle väcka Stefan men han var redan uppe, så jag drack en slurk vatten och la mig igen. Domnade bort en stund igen. Kilade sen upp och mumsade frukost.
Bosse hade hakat ner gungan för 1000 gången. Han donkar och bonkar så man ska veta. Buse.

Madeleine messade sen kom hon ner och vi fikade. Nathalie vaknade till också. Massa snack. Sen fixade jag till mig. Madeleine och jag gick till affären. Ryggen var inte nådig i dag.

Var in på apoteket för jag ville ha tag i mitt lypsyl  Vera Lip Conditioner men nu har jag kollat på två olika. Slutat sälja säger dem. Ledsen Så klart det som funkat så bra för mig skulle försvinna. Jag har hållit psoriasis från läpparna. Ska kolla andra apotek också. Nu köpte jag ett annat vi får se. Tänkte finns det på mitt apotek så köper jag en bunt. Men inte ett enda.

Var in på affären och handlade till pajen. Sen gick vi hemåt igen. Satt en stund vid kiosken där bjussade Madeleine mig på en twister. Vårens första glass. Lite kyligt var det men gott. Tack igen Madeleine.

Sen hem fixade pajen och slog mig ner för att lyssna på matchen. Vi åt mellan perioderna. I detta hushåll får man vara periodare under istiden.

Luleå – Färjestad 3 – 2 OT
(0-1, 2-1, 0-0, 1-0) 3-1 i matcher.
Skott: 39 – 20
Utvisningsminuter: 8 – 6
Tekningar: 30 – 29
Tacklingar: 14 – 11

Vi lyckas ta det till förlängning och vad fan händer där? 12 sek och så var det slut. Man som bara satt och gapade. Gjorde ingen nått? Jag trodde de skulle vara svintaggade och gå ut och köra järnet för 2-2 i matcher men ….plupp så gick luften ur.

Lördag hemma, vinna eller försvinna, spela med kniven på strupen…vi måste ta detta. Sätt slapp taskarna, de där spelarna som redan åkt utomlands. Sätt de där spelarna som fått förlängt och lagt sig på soffan. In med fler junisar hungriga vargar jagar bäst, de gamla dästa kan vi vara utan. Det är tungt nu. Men vi har i alla fall minst en match kvar på säsongen. Låt det inte bli vår sista. In och käka is…kör kör kör finns inte ett skvatt att losa. Jag tar en förlust om man kört skiten ur sig men lalla inte för då blir jag vansinnig.

Fixade lite mer kaffe för att dränka mina sorger. Tänkte titta på sista avsnittet av The Following men Nathalie gick till sin kompis så vi får kolla en annan dag.

Pratade ett bra tag med mamma så som vi brukar varje kväll. Ska höras i morgon om vad jag ska handla åt oss. Sen ska vi till mammas kusin A på lördag syrran också. Kul.
Mamma och jag ska ta färdtjänst dit. Wroooom

Kommentera

