Har du missat hockeymatchen sa mamma.

Jaa? Men du måste titta och så gjorde jag det. Första programmet missade jag men de andra har jag kollat på. Jäklar vad jag har garvat. Kändislaget mot OS-laget med Foppa och grabbarna.

Helt underbart program jag har kramp i magen. Vilka kommentarer vilka sköna lirare. Olle Sarri’s straff var grym. Lite axlar och sen lyfte han den snyggt och måååål.
Som jag skrev på twitter:
Första perioden slutar 1-4 till Team Impössible.
Underbar match bättre än alla 4 finalmatcher i ES ihop.

Matchen slutade 5-5 vem hade kunnat ana att ”garvet” Nassim Al Fakir skulle bli så outstanding i målet. Det han släppte in var ett självmål av egenspelare.

Nassim & Foppa blir MVP

Laguppställning:

OS-laget från 1994

Peter Foppa Forsberg, Håkan Loob, Tommy Salo, Jörgen Jönsson, Kenny Jönsson, Charles Berglund, Mats Näslund, Håkan Algotsson,
Tomas Jonsson, Christian Due-Boije, Patrik Juhlin, Leif Rohlin, Magnus Svensson, Roger Hansson, Fredrik Stillman, Stefan Örnskog,
Niklas Eriksson, Daniel Rydmark, Jonas Bergqvist, Andreas Dackell, Patric Kjellberg,
Michael Sundlöv och Roger Johansson.
Coach: Curt Lundmark.

Kändislaget

Thomas Bodström (advokat och fd justitieminister), Pontus Kåmark (fotbollshjälte), Andreas Dregen (artist) Pelle Fosshaug (bandylegendar och expertkommentator), Mats Carlsson (Bygglovs-Matte), Mikkey Dee (trummis Motörhead), Pelle Lidell (fd idoljurymedlem), Linn Asplund (elithockeyspelande modell), Nassim al Fakir (programledare), Olle Sarri (skådespelare), Erik Grönwall (fd idolvinnare).
Anders Öfvergård (Arga snickaren) fick hoppa in då Mats Carlsson (Bygglovs-Matte) gjort illa axeln men lite lirade han.
Coach: Hardy Nilsson.

Så ska jag återkomma till att Chris Lee försvinner. Ett glasklart val av honom. Nu ramlade polletten ner. “Men det finns fler orsaker till valet att spela i KHL. Forwarden ska finansiera sin sons sjukdom.”
Lilla Carter 6 mån har Downs syndrom. Han är så söt som socker och jag har inte ens tänkt på att han har downs.

Kommentera

