Mamma fyller 82 år i dag hipp hipp hurra !

Jag hade lovat att kila upp och hjälpa till om någon skulle komma på dagen. Men det blev inte så. Jag stökade lugnt runt här och såg till att det fanns middag till familjen. Korv och skitäcklig spagetti. Jag får inte glömma att aldrig mer köpa icas fullkornsspagetti. Gummisnoddar utan smak. Det ska vara kungsörnen annars kan det vara.

Snyggade till mig och tog nya blusen jag fick av ungarna i present. Den var jätteskön. Lite genomskinlig så jag tog ett vitt linne under.

Gick till mamma. Dukade snackade garvade. Det ringde i ett. Så mamma fick massor av gratulationer. Plötsligt fick hon för sig att fikabrödet inte skulle räcka och vips drog hon ihop en rulltårta. Jag spritsade grädde på bakelser och la på jordgubbar. Mamma pudrade florsocker på sina goda gifflar. Vi var så gott som klara och mamma skulle fixa håret och sätta på sig finkläder. Då pinglade det på dörren en hel timma innan folk skulle komma. Två väninnor till mamma överraskade. Fram med fika och mamma fick fixa sig medan jag underhöll damerna. Ler

Sen gick tiden snabbt hela familjen trillade in bara Nino uteblev snorfis. En annan väninna till mamma kom med man och hennes son. Så det blev full yra i stugan. Mamma sa man kan ju tro jag fyller 85 eller 90 med så mycket blommor och grejer jag fått.

Daniel frågade mormor snällt om han kunde få kika på slutet av 3:- matchen och just som han slog på gjorde de 2-1 målet. Har ingen aning om hur matchen såg ut men vann gjorde de.

Syrran tog massor av disk och sen avslutade jag med glas och annat på nattkröken. Sen packade vi oss samman i bilen som sardiner och åkte hem. Alla utom jag knoppade in. Vanlig dag i morgon.

Kommentera

