Ja jag är skaplig.

Nästan man tror det är något fel att inte ha ont i skallen. Men jag kan knappt nudda skallen för den är öm. Skumt sjukdom han hittade i skolan. Fixade räkningarna för jag kom plötsligt på att det var ju lön. Tittade igenom högen för jag trodde grannarna smugglat in räkningar i min hög. Men nej det är bara vi som var skyldiga till bunten.

Jag fixade en fläskfilé som jag stekt runt om sen fick den gå i ugnen inlindad i folie. Till det hade vi ris, sås och svartvinbärsgelé.

Det blev en hemma kväll. Jag var gottesugen och lurade Lasse att gå till kiosken. Han tömde nog den på rubbet för det var massor med olika gottigheter. Ja men vaaaad fredagsgodis juuuu. Å Stefan fick han också.

Kikade på Let’s Dance och blev glad att det blev Maria som fick lämna nu. Oscar och Markoolio är bra mycket bättre. Så rättvist. Det lutar åt att Oscar tar hem detta. Han är sjuktduktig.

Nathalie var med Madeleine, Nino och hans syskon på Heron bio och bowling. Sen visste vi inte om de skulle komma hem. Men bussar som inte gick överallt pga bränder och oroligheter som bara fortsätter. Men hem kom de tillslut.

Kommentera

