Den långa vandringen.

Jag vågade mig ut. Nathalie och jag gick till Maxi. Vi skulle handla och sen ringa Lasse när vi var klara.
Väl nere så bjussade Nathalie mig på en cheeseburgare och en glass. Vi satt ute ett bra tag och hade det gott i solen.

Jag handlade ingen blomma till mamma utan jag tog ett tjockt vårgrönt ljus och servetter. Sen hade jag fått sms att blocket fanns att hämta på posten. Så det blir min mor dags gåva i år. Samt korten.

Vi handlade så vi kunde äta tacos. När vi kom hem plockade jag upp det vi handlat medan ungarna och Lasse fixade maten. Vi mumsade och tjafsade vid matbordet som vanligt. Å Stefan är förkyld det startade nog redan igår. Va fasen han var ju nyss sjuk. Djup suck.

Nathalie gick till sin kompis och mitt i natten kikade de in och hämtade nattkläder mm. Sen var hon väck igen. Pratade med mamma och vi bestämde att vi skulle fika runt två tre i morgon. Syrran skulle inte komma ryggen paj och bilen skulle på koll först på måndag.

Kollade 24:an igen har mest kollat NHL hockey nu.

Kommentera

