Vi var ute det bjöds på grillat.

Madeleine ringde igår och frågade om vi ville äta med henne och Nino. Grillat ute. Så jag lyssnade med familjen och alla sa mums…ja. Men innan dess hann jag slinka in på ett bröllop i stan. En annan Madeleine gifte sig under pompa och ståt. Hennes klänning var nog bland det sötaste jag sett. Enkel men storartad. Sen såg jag att vissa tyckte Viktorias klänning var ful. Fattar jag inte alls den var elegant.

Sen släppte jag det och ringde mammas väninna som nog blev lite ledsen men hon skulle ringa mamma i morgon och det lät som hon tänkte åka ändå. Men jag kan ha fattat fel. Man lyssnar väl om någon säger att det inte är tillfälle. Jaja vi får se.

Vi slöt samman med Madeleine och Nino som grillade på. Vi kunde välja flintastek,hamburgare eller korv. Vi hoppade steken och och åt det andra med potatissallad och grönsaker mm.
Det var mycket gott och vi fick en härlig stund ute. Vi var inte ensamma ett par hundra mygg hängde också på.

Lasse och jag frågade om de vill kika in på fika senare och så blev det. Vi köpte lite fika bröd och så slog jag till och köpte Hobbit såg den ju på bio för ett tag sen med syrran och Stefan. Vi gillade den. Så den kikade vi på hela högen. Den är ju snudd på 3 timmar så det hann ju bli skapligt sent. Najs

Tack Madeleine och Nino för en mysig grillning. Rött hjärta

Kommentera

