Tvättstuga

Det är bra nu när Nathalie är hemma så man får hjälp igen med att hänga tvätten. Det var inte direkt lite kan jag avslöja. Till och med Nathalie tyckte det var lite väl mycket.

Nathalie  kilade upp och jag blev kvar med handdukar och annat i torktumlaren. Då får jag ett mess från Nathalie….betyget har kommit.

Nervös väntan på hennes svar om hur det gick i matten. Men tillslut kom det E=godkänt Weeeeeeeeeeee yahooooo yes yes yes. Som hon alltid får kämpa med denna sabla matte. Förra året fick hon godkänt i matte 1 och trodde nu slipper jag matte för alltid. Så byter hon från frisör till estet media och vips ska hon ha matte igen nu matte 2. Ledsen Men det gick vägen. Lycka lycka…nu kan hon ha sommarlov på riktigt.

Lyckades lura till mig en lunch av Nathalie så när jag var klar, då hade hon stekt ägg och bacon till mig. Sen plockade vi ihop oss och gick upp till mamma. Nathalie passade på att visa halsbandet hon köpt. Mamma hade velat hitta en minnes sak till Nathalie när hon fylle 18 men efter några timmar i affärerna var mamma slut. Så det fick bli pengar. Så jag sa om du hittar något så skulle mormor bli glad. Hon köpte en ny telefon samt ett silverhalsband med hänge tro/hopp/kärlek jättefint. Mamma blev glad att hon hittat ett litet minne från henne. Alla nöjda.

Hon fick sin medicin och jag stannade ett tag. Nathalie fick rusa iväg hon hade nycklar till en kompis och skulle lämna dessa.

I morgon måste jag lura på midsommar mat.

Kommentera

