Midsommarafton 2013

Jag packade och fixade det vi skulle äta. Vi körde tunnbrödsrullar med potatissallad/rödbetssallad skina eller rostbiff massor med grönsaker och purjolök. Det var bara att blanda som man ville. Hade tjocka grillkorvar också. Samt fika.

Vi började med sill och färskpotatis med gräddfil och gräslök. Sen var jag mätt. Så jag åt ingen tunnbrödsrulle. Nathalies kompis H var med oss också. Så det var jag .Lasse, Stefan,Nathalie,Madeleine, Nino,mamma,syrran,Daniel,David och H. Vi åt och drack grillade och snackade. Sen blev det fika med massor av bröd. Jag syrran och Madeleine hade bakat. Hela bordet fullt.

Efter flera timmar i friska luften skingrades vi. Madeleine & Nino kilade hem Nino var inte helt pigg. H gick till sig. Daniel och David skulle träffa kompisar. Stefan skulle ev också iväg och Lasse var tvungen att åka hem och ta sin medicin. Så kvar var jag syrran mamma och Nathalie som möttes uppe hos mamma. Vi satt och snackade och kollade på lite midsommarfirande på tv. Efter ett tag ringde telefonen och mamma sa ni har nog ringt fel….då hörde hon men mormor det är Stefan kan du öppna porten. hahaha han och kompisen struntade i stan då några andra bangat. Kul blev vi fler. Vi var kvar långt in på nattkröken. Vi vinkade baj baj till mamma och fick åka hem.
Syrran släppte oss hemma.

Kollade alla mat vi hade kvar och vet vad det blir i morgon.

Kommentera

