Vilken helvetes natt det blev

Jag lockade fram regngudarna med den där mätaren. För redan i natt fick vi ett sjuhelvetes väder över oss. Blixtar och dunder hela himlen lystes upp. Inga taggiga blixtar här inte utan en miljonwattare som lös upp hela sjön som om det vore dag. När det dämpade sig kröp vi till säng. Men vid halv tre blåste det storm. Frågade mamma om hon hörde dånet. Just innan hade hon sagt vi skulle kanske ha starkare rep på partytältet.

Just som jag kollar ut drar hela tältet iväg. Mot syrrans hus och borta var det. Mamma var orolig det skulle fara upp till vägen. Så jag ringde in till syrran som hade hjärtsnurp. Det hade smällt som attan. Hon trodde locket till grillen kommit farande.

Vi möttes utanför i storm och spöregn. Tog isär tältet och in i boden med det samt grillar och badringar och plasthinkar mm Vi va dyngsura. Lite frotterande sen ner i slafen igen. Somnade efter ett tag. Hua

—-
Lämnade Nathalie i stan hon skulle träffa en kompis. Vi åkte till himlen. Blinkar 

Där slog jag till på två tröjor.

Tolles #headsup och Salák najs va. JA svarar alla i kör.

Fick godaste glassen av syrran. Vi fick åka in till stan igen för kompisen hade inte kommit. Hade fått förhinder. Men Nathalie hade kollat  runt medan hon väntade på oss.

Vi kom hem lite halv sent så vi startade med käk direkt. Först fixade jag min stång i min sk garderob. Den lossnade och alla kläder höll på hamna på golvet.

Gjorde korv i ugn. Bra tallrikar man får knappt plats med något. Blir mätt på nolltid. Ler

Trodde den huvudvärk jag haft hela dagen skulle släppa men icke. Fasen om mammas jox har hittat mig. Ledsen

Mamma var hemma när vi handlade. Är mycket bättre men vill lägga sig och vila titt som tätt.

Kommentera

