Blåbärspaj är smarr

Det hade plockats blåbär av folket här igår så till fikat blev det en ljuvligt god paj som syrran slängde ihop med hjälp av mamma.

Sen spelade jag Kalaha med Nathalie igen och vi vann 2 ggr var. Men jag är alltid fuskare när jag vinner. hehe
Tog lite bilder så  Lasse skulle få se hur lågt vattnet är.

Stenarna man ser brukar vara helt under vatten. Sjukt hur lågt vattnet är. Syrran var iväg och fixade nått så jag drog ihop en köttfärsröra värmde på ris och spagetti samt lite pommes vi hade i frysen.

Fick bli vitkålssallad igen gott. Tror yster kände doften av käk kom just när det var klart.

Vid tvn slogs jag med Rio som skulle ha min telefon.

Jag vann över den illasinnade befjädrade djävulen. Blinkar 

Vi tittade på Victoriadagen med mamma, det var faktiskt överraskande bra.

********* Regnavläsning ********

Tömde regnmätaren 2 mm fanns i den.

Regnsumma nu: 15 mm
******************************

Kommentera

