Nu är vi igång igen mamma och jag.

Jag tog tag i fläkten i köket. Skulle ha gjort ren den innan jag for men glömde av det. Nu är det gjort. Ska väl göras en gång i månaden. Men inte tycker jag den är så himla bra. Lite bättre utsug tycker jag det kunde ha vart. Eva aldrig nöjd.

Nathalie dammsög och kastade lite kartonger. Lunchade på såsen från igår.

Just ja när vi var till centrum igår passade jag äntligen på att skaffa nya droppar till porten.
De gamla hade gått av och försvunnit. Nathalie har letat men inte hittat dem.
Köpte två för Stefans var också trasig så han har fått ha den vid sidan om.
300:- kommer på någon hyresavi. Behöver skaffa fler men det får bli om ett tag.

Nathalie fick en biobiljett och en hundring för hon hjälpte mig. Jag sa inget om pengar innan hon hade sagt att det var ok att dammsuga. Liten överraskning.

Hon följde med mig till centrum köpte två pizzabitar till henne och Lasse. Vi laddade på hennes telefon och sen skiljdes vi vid kiosken. Jag kilade upp till mamma.

Maten var så gott som klar. Jag skalade potatis och dukade medan mamma fixade såsen. Sen var jag så hungrig och förvirrad att jag inte förevigade min middag. Vilken miss.

Nathalie messade  att hon var hemma efter en biokväll med lite vänner.

Triss:
Jag köpte en lott. Vi vann 30:- på den så nu är vi uppe i 210:-
.
Det var frågesport och lite film till fikat. Kvällen blev sen för tystvittne som vi brukar kolla på höll på till dagen efter. Blinkar  Blev hämtad av Lasse och så var vi alla hemma.

Kommentera

