Lång vandring till mamma

Bor man i förorten händer det grejor hela tiden. En helikopter dundrade runt över oss länge trodde den skulle komma in i vardagsrummet ett tag.

Det visade sig att någon blivit så svårt knivskuren så denne hade dött. Det var avspärrat åt alla håll och kanter. Nathalie förvarnade mig då hon visste jag skulle gå och handla åt mig och mamma. Hon och några vänner fick gå runt nejden för att komma till t.banan.

Jag skulle inte gå på någon timme så jag hoppades det skulle var fritt fram. Men det var fortfarande avspärrat och tekniker höll på att säkra spår. Så det blev att först gå runt ner till affären sen ta en annan rutt till mamma. Jag tog med mig en kasse med hjul som jag aldrig använt. Det var tur vill jag lova hade nog vart på vandring än annars.

Varm som ett element kom jag upp till mamma. Satt och kylde mig ett tag. Sen fixade jag pizzor åt oss på Hönökaka vet att man gillar det.

Vi satt väldigt länge vid matbordet och snackade. Sen diskade jag och förberedde kaffe. Frågesport och  Doobidoo det var helt ok. Jonas Gardell är ju helt galen. Ler 

Fika och tystvittne. Sen ringde jag Lasse och blev hämtad. Han jobbade när jag gick och jobbade när jag kom hem dygnet runt jobb. Nått som strular.

Kommentera

