Hänga med mamma till tandis

Kom upp och hade gott om tid¨, som plötsligt hade rusat iväg. Fullrulle upp till mamma. Väl där var det 20 min kvar innan färdtjänst skulle komma. Så jag hann. Ler 

Medan mamma var inne hos tandis, blev jag underhållen av skumma människor.

En man ville prata med en sköterska hon fick höra dikter. Ja det fick ju jag med.
Sen kom en konstig kvinna in. Bad att få låna nyckeln till toaletten. Var borta ett tag lämnade sen nyckeln åter samt massa tidningar. Hon pratade oavbrutet men det lät inte som något språk. Innan hon gick började hon sjunga.

Om jag säger som så här, hade jag betalat för underhållningen hade jag krävt stålarna tillbaka. Ler med tungan ute

Det gick bra för mamma trots att det är ett helvete för henne att sitta i stolen. Ryggen värkte ju som vanligt på henne.
Jag ringde efter ny färdtjänst bil och den kom före utsatt tid. Väl hemma hos mamma igen tog jag en fika och rostade några mackor. Mamma fick titta på. Hon såg trött och sliten ut. Den här dagen har gått i skallen på henne sen förra besöket.

Jag vandrade hem och nästa tandläkar besökare dök upp- Stefan är klar nu med sin tand fylld med borrbitar och andra attiraljer. Skönt.

Snackade med Nathalie som var på väg till gymmet. Vi bestämde att vi skulle gå och handla när hon kom hem. Men det tog sådan tid för henne att komma hem så när Lasse ringde och var på väg hem frågade jag honom om vi kunde ta  Maxi. Blir ju billigare och vi behövde ny kolsyrepatron. Jo då det kunde vi. När jag kom ner till bilen hade Nathalie kommit så hon hängde med oss.

Beställde ny medicin och köpte en ny medicinbox till Lasse. Han blev såååå glad. Blinkar 

Jag fixade kyckling i fetaostsås och ris. Stefan älskar detta så han himlade med ögonen och åt så det knakade i väggarna.

Jag mår inget vidare värken i nacken gör att jag blir depphulda. Tog en dusch och la mig.

Kommentera

