Det är riktigt skönt att kasta saker

Åt lite frukost och lurade på att kika på en del högar med papper och tidningar jag samlat på mig.
En hög hade jag lagt för nått år sen, nu hade jag inte ens tittat på den så allt i den ner i kassen.
Tömde mitt sängbord på andra tidningar. Totalt fick jag ihop två skapliga kassar med bara papper.
Nu ska det bara till insamlingen.

Mamma hade allt hemma så jag behövde inte gå till affären. Handlade lite gott i kiosken. Fick sällskap dit av Nathalie.

Mamma hade fixat nästan allt. Jag skalade potatis och morötter. Dukade och gjorde klart för middagen. 

Jesses nu är jag välgödd av mamma. Stek med tillbehör. Jag flämtar. Det var så grymt gott att jag dånar. Nu skulle vi haft vin sa mamma. Håller med det var längesen vi hade vin. I stugan var det oftare. Ler 

2013-09-20 17.03.352013-09-20 17.04.12

Förra veckan fick mamma en liten Cyklamen av mig den var fortfarande lika fin.

Mamma hade gjort en äppelkaka till fikat. Hon vispade lite grädde till och pytsade i lite vaniljsocker.
2013-09-20 20.22.21

Tv massa snack och så lyssnade vi på hela Rogers nya cd Tecken & spår hittade en fin recension här.

Mamma fick ha kvar cd:n så hon kan lyssna ordentligt. Köpte ju den på hans release på Södra Teatern.

Ja sen gick kvällen och Lasse hämtade mig. Vi var ner till macken innan vi for hem. En av oss har ju inte slutat röka.

Kommentera

