Partytajm

Tog det bara lugnt, käkade frukost och slappade. Tvättade håret och gjorde mig i ordning sakta men säkert.

Jag skulle vara hos mamma kvart/tjugo över tre för halv skulle färdtjänst hämta upp oss. Fick sällskap till t-banan av Nathalie som skulle till kompisar ett tag. Mamma var helt klar när jag kom så vi gick ner nästan direkt. Bilen kom på minuten. Jag brukar ju gnälla över hur de kör men den här chauffören körde bra. Lugnt och säkert kom vi fram.

Vi kom så perfekt att vi mötte upp med syrran utanför. Hon hade sakerna vi skulle ge mammas kusin. Hon fyller 70 snart men man skulle kunna tror 50 det är sån fart på henne att jag känner mig som hundra bredvid. Haha
2013-10-12 16.40.55 

Vi gav henne en bukett blommor,servetter,ljus i rosa två flaskor vin en stor samt en liten. Samt en dvd&cd med Il Divo. Hon blev väldigt glad för det hon fick. Vi sjöng och hurrade för henne sen skålade vi.
2013-10-12 16.54.57 2013-10-12 16.41.10

Efter massa snack och skratt. Satte vi oss till bords.
2013-10-12 16.56.19

Umm vilken god röra hon hade gjort och lagt på en rostad smörgås.
2013-10-12 17.23.09

Rostasfilé med potatisgratäng, sallad samt kantarellsås. Åt så jag såg dubbelt. Så gott.
2013-10-12 19.41.35

Senare blev det kaffe med glass/kladdkaka och whiskeylikör. Mer skratt och prat.

2013-10-12 21.28.42 2013-10-12 21.50.12
Testade ett nytt spel syrran hade det var ok men stressigt. Jag vann fråga inte hur. Sen körde vi ordspelet vi brukar köra. Två och två sen bytte vi tills alla hade spelat med varandra. Om man kan få sixpack av att skratt kommer jag ha det.

2013-10-12 23.22.58 2013-10-12 23.23.10
Mitt i natten mumsade vi lite ost,kex och druvor. samt provade på ett spel mammas kusin hade. Det var svårt men kul. Frågor om våra olika kontinenter klarade man fick man ett kryss på den kontinenten det var olika på olika kontinenter. Vissa frågor var sant eller falsk frågor. Vi orkade inte spela klart men jag lyckades få flest kryss och vann. Weeeeee

Ringde Lasse som kom och hämtade oss. Först släppte vi syrran. Vinkade åt Daniel och Rio som stod i fönstret. Sen hem med mamma. Jag gick med upp och såg till att hon kom in.

Sen for vi hem. Supertrevlig kväll.

Det var ju match men jag kollade inte under kvällen.

Färjestad – MODO 3 – 4

(0-1, 3-2, 0-1)
Skott: 31 – 21
Utvisningsminuter: 10 – 16
Tekningar: 33 – 29
Tacklingar: 9 – 14

Ledsen dret.
Undrar hur spelet såg ut. Ser ju bra ut målmässigt även om Modo inte skulle fått nått. Blinkar

Kommentera

