En redig vandring.

Då jag hade planerat att köra helstektkotlett i ugn så behövde jag lite smått och gott.
Så jag tog en liten rygga och började gå ner mot Maxi. Jag stannade som hastigast på en bänk för höften var lite elak. Men kilade snabbt vidare.
Magen knorrade som attan inte konstigt klockan var drygt halv tre och jag hade glömt äta lunch.
2013-10-24 14.37.14
Fick bli lite bubbel och två cheeseburgare. Sen var jag redo att handla.

Handlade ärtor/morötter svartvinbärsgelé grädde och en kartong glasspinnar. Först mötte jag Ann och Berit och pratade ett tag. Sen stötte jag på mammas väninna Ingrid och ja vi kan båda snacka så tiden rann på. Då jag plötsligt kom på att jag hade ju glasspinnar. Gick raka vägen hem. Stannade inte någonstans. Å glassen klarade sig trots uppehållet märkte vi när vi senare på kvällen högg in på dem.

Satt en liten stund innan jag påbörjade maten. In med kotletten i ugnen, skalade potatisen, värmde på grönsakerna samt gjorde sås.
Det var nästan på pricken klart när Lasse kom från jobbet.
Stefan var sen från jobbet så han åt efter oss.

Torsdag = Vikings yay.
Å eftersom Lasse jobbade så mycket förra helgen är fredagen ledig. Så jag pratade med mamma och sa att jag skulle vara hemma. För vi ska träffas hos henne på lördag och fira Madeleine.

Kommentera

